Pályázatok

PEST MEGYEI CIVIL ALAP PÁLYÁZAT

CIVIL ALAP PÁLYÁZAT

2022 tavaszán készült el az iskolakertünk, az elkészítéséhez

szükséges összeget a Pest Megyei Civil Alap pályázatán nyertük el.

NEMZETI TEHETSÉG PÁLYÁZAT

A Nemzeti Tehetség Program keretében valósult meg 2022-ben két nyertes pályázatunk:  a Misi Mókus kalandjait vitték színpadra a 2.-3.-4. évfolyam tanulói Nagyné Pagurka Ildikó, Pásztorné Csobánczy Katalin és Schäffer Erika vezetésével,  és a Mogy-iLabort sikerült feltöltenünk Lego robotikai eszközökkel Sebestyén Angélának köszönhetően. Külön büszkék vagyunk a 3D nyomtatónkra.

Sikeres Dwa Bratanki Pályázat

2023 júniusában testvériskolai együttműködés keretében a lengyel  lukowicai testvériskolánk (Szkoła Podstawowa im. Marii Skłodowskiej-Curie,) 10 diákja és 4 pedagógusa látogatott el Mogyoródra és együtt töltöttünk el öt eseménydús napot. A képes beszámoló mindent elmond erről a sikeres pályázatról.

HATÁRTALANUL

Iskolánk 7.osztályos diákjai Erdélybe kirándulnak 2023. április 24 -27-ig a HAT-KP-1-2022/1-001637 számú, Mogyoródi diákok kirándulása Szent László körútján című, sikeresen elnyert pályázat keretében.

Erdély

Az első napon igencsak korán indultunk, 5 órakor. Utazás közben láthattuk a gyönyörű felkelő napot. A határ után az első megállónk Nagyváradon volt. Ott egy barokk stílusú templomba mentünk be, véleményem szerint ez volt a legszebb templom amit láttunk. Utána elmentünk Nagyvárad csodaszép főterére, ahol nagyon sok szép templomot láthattunk. Majd a Királyhágón keresztül megérkeztünk Kolozsvárra. Itt megnéztük Mátyás király szülőházát.

Ezután az utunk a szálláshoz vezetett, ami egy Kolozsvárhoz közeli kicsi faluban, Magyarlónán volt. Miután megvacsoráztunk elmentünk pingpongozni. Szerintem mindenki nagyon jól érezte magát.

Másnap elmentünk a tordai sóbányához, a Tordai-hasadékhoz és Marosvásárhelyhez. Sóbánya nagyon szép volt. A Tordai hasadék gyönyörű volt csak sajnos esett az eső és nagyon csúszós volt a talaj. Marosvásárhelyen láttunk egy nagyon szép ortodox templomot, majd Nyárádszentlászlón  megnéztünk egy meglehetősen régi templomot. A nap végén elérkeztünk a panziónkba, ami Nyárádszeredán volt. Végre itt meleg ételt ettünk.

Szerdán egy helyi általános iskolában kezdtünk. Erdélyben egész más volt a tanítás. Megismerkedhettünk egy csomó gyerekkel és megnézhettük a termeket. Majd megálltunk Korondon és ott mindenki vásárolhatott. Végül a Medve-tónál tettünk egy nagy sétát. Este pedig a szállásunkon játszottunk.

Az utolsó napon elmentünk Gyulafehérvárra, ahol bementünk egy egészen felújított régi templomba. Ott vásárolhattunk, én ott vettem a családomnak az ajándékokat. Utolsó megállónk Aradra vezetett, megnéztük az Aradi vértanúk emlékhelyét. Az utunk legjobb, legviccesebb pillanata a haza úton történt, mikor véletlen az egyik benzinkúton ott hagytuk a rajztanárunkat, úgy hogy fel sem tűnt senkinek sem, hogy nem volt a buszon. Mindenkinek megmaradt ez a pillanat egy jó emlékként.

Sajnos ennyi volt az utunk, mivel késő este már Mogyoródon voltunk. Nagyon emlékezetes volt ez a 4 nap számomra. Örülök, hogy eljöhettünk erre a kis kiruccanásra az évfolyammal.